Fabrique Moods

| | 1 reactii








FABRIQUE este „un boutique online de stări alternative”, concept construit de Matei Schwartz, fost editor de modă la Time Out, şi Lavinius Rovina, fost brand manager la Vodafone România. Fabrique.ro îşi propune să alimenteze moda străzilor din România cu haine şi accesorii cutting-edge.

„Totul a pornit într-o seară, când prietena lui Lavinius a aruncat pur şi simplu o vorbă despre posibilitatea deschiderii unui magazin online de haine, bazat pe pasiunea mea pentru modă, în primul rând pentru un comportament vestimentar urban, şi pe experienţa lui Lavinius de zece ani în marketing şi brand communication”, povesteşte Matei Schwartz.

Nu au vrut să aducă pe piaţă un alt magazin de haine online, au vrut să creeze un lifestyle shop care să promoveze unicitatea. Astfel că produsele de brand pe care Matei şi Lavinius le selectează şi vând pe Fabrique.ro au puţine dubluri. „Şansele să te întâlneşti în oraş cu cineva îmbrăcat cu o haină ca a ta, achiziţionată din boutique-ul nostru, sunt foarte mici. Să vezi într-o casă un obiect sau o lucrare identică cu cea achiziţionată de tine, la fel de mici. Dacă totuşi se întâmplă, înseamnă că te învârţi în cercul de prieteni potrivit”, ne asigură Matei Schwartz.


Labeluri cult de streetwear din Europa pentru clienţi cosmopoliţi

FABRIQUE promovează în special piese vestimentare care nu au avut până în prezent contact cu piaţa românească, Matei şi Lavinius selectând haine din colecţiile cele mai recente ale unor labeluri cult de streetwear ca S***R London, Surface To Air Paris, Denim Is Everything. „Nu avem un contract pe o perioadă lungă cu vreun brand anume şi vom aduce doar ce considerăm că se potriveşte şi lipseşte pieţei de aici, fără vreo obligaţie faţă de furnizori”(M.S.). Pe Fabrique.ro se găsesc şi labeluri româneşti, proaspete, ca Rozalb de Mura, Irina Marinescu, Sepala, Claudia Castrase, Dork, care pot avea un impact real pe piaţa de modă. „Tinem foate mult la unicitate şi vrem să impunem un nou stil, bazat pe item-uri cutting-edge, nu pe uniforme urbane!”, declară Matei Schwartz.

Conceptul FABRIQUE este evident unul avangardist, destinat tinerilor cosmopoliţi, care prin haine nu fac altceva decât să îşi exprime personalitatea. Fondatorii magazinului online declină profilul clientului lor în două categorii: „De-o parte stă tânărul sofisticat, fashion-oriented, pasionat de călătorii, care s-a înfruptat din <> al consumerismului în oraşe ale modei ca Paris, Londra, Berlin sau New York şi care apreciaza efortul nostru de a-i aduce aproape acele labeluri uber-hip pe care le-a vazut în boutique-uri celebre din Europa (KSUBI Eyewear la Colette din Paris sau Surface To Air Men la Dover Street Market din Londra). De alta parte stă <>, tânărul inteligent, iubitor de frumos şi de bun gust, care n-a avut şansa să guste cultura de streetwear şi alternativele fashion de pe pieţele dezvoltate europene. El va fi sceptic în privinţa preţurilor şi se va lăsa mai greu convins să cumpere. Va analiza oferta, îşi va urmări colegul îmbrăcat cool de la FABRIQUE, atrăgând toate privirile, şi, în cele din urmă, se va obişnui să dea 80-100 de euro pe un tricou sau 200 de euro pe o rochie, chiar dacă nu-i va fi uşor”.


Despre second-hand-uri şi despre educarea pieţei româneşti...

În vară, Fabrique.ro a lansat o campanie de colectare şi vânzare a hainelor vintage direct din dulapurile clienţilor shopului. Magazinul colectează hainele, le curăţă ecologic, le pozează şi le revinde, oprind 20% din preţul produsului pentru întreţinere şi pentru fotograf.

Pornind de la ideea că piesele vintage au lansat un adevărat curent pe pieţele de fashion dezvoltate, Matei şi Lavinius încearcă să dărâme prejudecăţile românilor legate de igiena hainelor sau de preţul redus al acestora: „Miza campaniei este de awareness şi educare a pieţei româneşti în privinţa hainelor vintage/second-hand. Văd prea puţini tineri în second-uri iar românilor le e teamă şi ruşine să se îmbrace cu haine deja purtate. Ne-am gândit că, daca vor şti că şi alţi oameni se află în poziţia de a purta haine <> de ei, le va fi mai uşor să cumpere, la rândul lor, haine vintage” (M.S.).

Proiectul Fabrique.ro s-a lansat acum cinci luni, dezvoltându-se în această perioadă ca o platformă online de cultură urbană, prin asocierea modei cu muzica, literatura şi designul ambiental. Promovarea buticului s-a făcut în special „în stradă”, de la stickere şi flyere cu mesaje inteligente, până la o campanie outdoor alternativă, dar şi prin pictoriale de modă în reviste.

Matei Schwartz povesteşte că în timpul festivalului de modă PASARELA două „muze” îmbrăcate în haine de la FABRIQUE s-au pozat cu toate personalităţile prezente la eveniment (chiar şi cu Ambasadorul Franţei), fotografiile fiind publicate în Time Out. Lavinius Rovina şi Matei Schwartz pregătesc în viitor evenimente–concept la începutul şi la mijlocul fiecărui sezon pentru a-şi apropia şi fideliza clienţii, dar şi o campanie de spreading pe platforme sociale online.

ex-model, singer and ..

| | 0 reactii »

.. FIRST LADY of France - Carla Bruni, who brought Sarkozy to his senses.. Un portret mijto, făcut pe o superdocumentare, în Vanity Fair de septembrie. Cititz aici, e delicios!

“She’s imaginative, clever, educated. She knows how to behave. She speaks many languages. It must be an embarrassment for the wives of other heads of state to see this beautiful creature who can wear anything and speak like that" (Karl Lagerfeld)

"She is the hunter, not the hunted!" (a man who knew her in her teens)


“I bore myself silly with monogamy. I prefer polygamy and polyandry”. Me tooo, hihi. The song I love from Carla Bruni, here.

d'ale mele şi d'aiurea

| | 0 reactii »

CAUT APARTAMENT FRUMU, CU DOO CAMERE. daţi.mi un semn dacă aveţi vreun hint! de vreo doo luni fac economii pentru un cuibuşor. cel mai crud e când părinţii fac mijto de "efort"..

suntem în tifetzări şi paginări (crizeee:)) cu Dialog Textil. tot mai bine scrisă şi superstilizată pe layout, revista tratează biznisurile de modă din RO (de prin '96, btw)

suntem in definitivări de concepte, orare şi colaborări pentru Inspired. concursul ăsta e cel mai bun antrenament pentru P, care în doi ani se apucă de făcut copii :), iar pentru mine, cel mai mijto context for ză PR practice.

tata trebuie să facă acupunctură, mama, o haină de nurcă pentru o madamă cu bust de 150 cm :))

Buta (am aflat ieri că e sibian, ieei) mi.a cerut prietenia, aşa că în curând mă puteţi citi şi pe Fashion and Beauty (moda - scena alternativă)

C&A vine în RO din primăvara lui 2009; mi.au dat ei toate detaliile din Olanda şi m.am pleoştit pentru că NU DESCHID pentru început MAGAZIN LA BRAŞOV!

am dat de o revistă nais de lifestyle via mauVert. doi adolescenţi braşoveni supersympa, care respiră modă, chiulesc de la şcoală şi flanează pe la toate evenimentele de profil pentru networking şi documentare, muncesc pe modă la revista asta.

am de legalizat o groazăăă de acte, iac! la MiniPrix e plin de Stradivarius, daţi o raită!


Exerciţiu de SINCERITATE

| | 7 reactii »
25 de vedete din România se vor lăsa fotografiate fără machiaj. Pozele, nephotoshopate, vor fi expuse în septembrie la BCU, apoi licitate. Banii strânşi vor merge la Fundaţia Renaşterea pentru continuarea campaniei de prevenire şi depistare a cancerului de sân şi de col uterin.

NATURAL BORN BEAUTIES by Gabriel Hennessey&Mihaela Berciu


P.S. Şi uite aşa se.njumătăţeşte pâinea paparazzilor..

Comunitatea hand-made iz now ONLINE

| | 4 reactii »


BRESLO Shop strânge toate creaţiile artiştilor hand-made din RO şi le vinde pe net: accesorii, lipituri, picturi, colorături, cusături şi croşeturi. Un soi de târg de unicate supersympa pentru milioane de vizitatori internauţi. Naiiis!




ICRu' e ghiduş!

| | 3 reactii »

[Matei Schwartz tzipă un pic pe topicul ICR New York şi face foarte bine după tot bullshitu' mediatic! Nu insist, vă rog doar să analizaţi CU CĂPŞOARELE VOASTRE orice scandal (fabricat), după ce veţi fi prelucrat toate datele..]

După aventura poneiului roz cu svastica pe bombeu de la NY, ICRu' scoate un concept ghiduş pentru Bucureşti: TRANSPORTUL IEŞIT DIN COMUN - cinci zile de teatru (27-31 august) cu frumoşii nebuni de la Ilotopie, în trei autobuze fantastice.

"Călătorii sunt rugaţi să nu taxeze biletul la urcarea în autobuz, să nu se îndoiască de visele lor şi, mai ales, să se ţină bine de bare pentru a nu aluneca.. în alte lumi!", transmite ICR bucureştenilor interesaţi să se deplaseze cu Arboribuz, High-Life Buz şi Bizarbuz

Cu debaraua în spinare, la ParadisGARAJ

| | 0 reactii »

Eu sunt o mare STRÂNGĂREAŢĂ. După fiecare curăţenie, debaraua respiră tot mai puţin! Şi îmi place mult să iau la mână din când în când toate vechiturile adunate şi îndesate în debara, să le re-adulmec povestea..

Convinşi că noi, strângăreţii, suntem o gaşcă şi că o adunare generală şi UN SCHIMB LIBER DE MOLII n-ar strica :), ParadisGARAJ pipăl ne-au invitat în uichend cu debaraua în spinare la un troc mic, până la epuizarea stocurilor. Pe Batiştei, 20, sâmbătă(h 16-22) şi duminică(h 10-14). Be there!


Când voi fi mare vreau să mă fac..

| | 2 reactii »
"Păi am pornit şi eu o firmă de consultanţă". Asta mărturisesc ză secsi pipăl.
"Uau, nu mă ajuţi şi pe mine cu nişte sfaturi? Contracost, desigur! Vreau să-mi k, ş, ţ, x, y, z, w". Asta cer dintotdeauna ză naiv pipăl, incitaţi de glamul meseriei de consultant - mântuitor.

Găsit-am un banc tocmai bun pentru revelarea ATRIBUTELOR SACRE ALE CONSULTANTULUI (hihi, courtesy of Axu-Glue) :


Un tip citadin, trecut de prima tinereţe, dar în formă şi bine echipat, merge pe o potecă de munte. Se întalneşte cu un cioban proptit în băţ, veghindu-şi turma. Tipul se opreşte şi scrutează analitic peisajul..

“Bade, ale matale sunt oile?”
“Da”
“Aham. Îmi dai şi mie o oaie dacă îţi spun cât de mare-i turma?”
“Cum să nu!”
“Treisutepatruj’două”
“No, bun, alegeţi ce oaie vrei”

Turistul înhaţă repede un item şi dă să plece. “Apăi, stai numa’ o ţâră! Dacă îţi zic ce meserie ai, îmi dai animalul înapoi?” Citadinul, neîncrezător: “Păi.. da!” ("S-o văd şi p-asta", în sinea lui)

“Esti consultant”.
“Extraordinar!.. Aşa e. Uite oaia înapoi. Dar zi-mi şi mie de unde ai ştiut”

“Păi ai cerut ceva înainte să faci v’o treabă. Mi-ai zis un lucru pe care-l ştiam. Şi nici nu te pricepi la biznisu’ meu, că era să pleci cu câinele”.


La colecţie nouă, decor nou

| | 6 reactii »







Rozalb de Mura Store este casa contemporană şi primitoare a misteriosului baron călător Rozalb: un spaţiu viu, în continuă transformare, reamenajare şi înfrumuseţare”, explică Rita Ferencz, directorul magazinului care se metamorfozează în fiecare sezon.

Store-ul propune o dată cu fiecare colecţie a designerului Olah Gyarfas un nou design de interior care exploatează potenţialul simbolic al creaţiilor lui. E o încercare inedită a echipei Rozalb de a demonta şi reconfigura aşteptările clienţilor în ceea ce priveşte „imaginea” de magazin.

Din 2006, deasupra „forfotei pestriţe a Lipscaniului” după cum spune Rita Ferencz, clienţii magazinului Rozalb de Mura au putut vizita nişte „universuri temporare”, imaginate de grupul Liste Noire, nişte spaţii care să-i facă să gândească relaxat moda.

De la look-ul iniţial, „combinaţie savuroasă de baroc împrospătat cu detalii vag selenare şi rafinament british old style”, s-a trecut la „un bizar fairy tale electro din viitor”, inspirat de muzica trupei suedeze The Knife. Colecţia „A cracked smile and a silent shout” a dat naştere astfel unui spaţiu ambalat în staniol, ce reflecta rozul şi verdele fosforescent al mobilierului şi hainele atârnând pe stendere. Look-ul actual, „magazinul-sufragerie”, se sprijină pe relaţia realitate-halucinaţie, punctată în noua colecţie „Oraşul care nu există”, surprinzând imaginea sufrageriei tradiţionale româneşti şi transformările ocazionate de invazia IKEA.

Rozalb de Mura Store s-a dezvoltat ca o platformă de colaborări inedite între creatori de modă, artişti vizuali, muzicieni şi scriitori, ca o relaţie armonioasă între modă, artă şi societate. Labelul Rozalb de Mura este evident unul avangardist, destinat tinerilor cosmopoliţi, situaţi deasupra trendului general din fiecare sezon, care prin haine nu fac altceva decât să îşi exprime personalitatea: „Clienţii noştri sunt curioşi, fără prea multe complexe, informaţi, creativi, ei susţin designerii locali şi sunt articulaţi şi critici în alegeri”. (R.F.)

Şi pentru că store-ul găzduieşte pe lângă brandul Rozalb de Mura şi creaţiile tinerilor designeri români Carmen Secăreanu şi Kuki Constantinescu, am rugat-o pe Rita Ferencz să ne împărtăşească opinia sa în ceea ce priveşte stadiul de evoluţie al modei autohtone care targetează tinerii: „Cred că există o serie de confecţioneri care au o ofertă dezirabilă pentru tinerii români din marile oraşe. Am observat şi câteva încercări de labeluri în zona denim şi streetwear sau câteva nume care fac afaceri bune în zona mass market, dar mai este clar loc de îmbunătăţiri la originalitate în design şi la branding, dar şi la calitatea producţiei”.

Rita Ferencz spune că tinerii încep să-şi folosească tot mai mult imaginaţia atunci când se îmbracă şi că au de unde alege dintre confecţiile româneşti, tot mai contemporane şi mai diverse, unele aflate chiar în procesul anevoios de dezvoltare de brand.. „Dar publicul trebuie informat în mod constant despre ce se intamplă în moda românească pentru a putea face mai rapid tranziţia spre un sistem real competitiv! Din păcate, în afara câtorva reviste profesioniste, moda şi designerii români sunt prezentaţi la un nivel penibil-superficial în presă”. (R.F.)

Cu ajutorul comunităţii cultural-creative, store-ul Rozalb de Mura a reuşit să educe puţin câte puţin gusturile în materie de modă în Bucureşti, „mai ales că mulţi am fost până nu de mult prizonierii lui strâmt-egal-sexy”.

În viitor, echipa Rozalb se va strădui să facă tot mai incitantă experienţa tinerilor care intră în magazin printr-o serie de evenimente creative. “Suntem foarte interesaţi şi de modul în care publicul din afara capitalei percepe, experimentează şi răspunde propunerii noastre şi avem semnale bune din ţară, dar lucrurile se dezvoltă mai încet, pentru că, fiind vorba de un label de nişă, suntem atenţi la detalii şi am impus un set complex de condiţii potenţialilor retaileri”, concluzionează directorul Rita Ferencz.


Slalom de uichend

| | 0 reactii »


MUZICĂ
Dana Nălbaru e cool since ever pentru că e O VOCE! Şi pentru că e braşoveancă de-ale mele, ăfcors. De curând, Dana a scos un clip tendăr, în care ne invită să ne deschidem minţile, sugerându-ne să ne tratăm de discriminare. Într-un mod supernatural.. (în Dana o regăsesc mereu pe Delia, de care mi-e fffff dor!!! Aaa, mi l.am amintit cu aşa mult drag acum şi pe Dan Bordeianu alergând pe linia albă. Din iubire! :))


PUBLIC RELATIONS & ADVERTISING
Mă gândeam zilele trecute la fostul job şi listam my lovemarks.. So, câte ceva despre jurnalismul de ADV, de la Andi Moisescu şi Costi Rogozanu. Iar despre grija mare la stil în PR, de la Larisa Petrini.


FILM
Ceva legat de Bucureştiul interbelic (you know me..), de soarta Zarazei şi de ruleta rusească. Mai o femeie frumoasă şi-un tango, mai nişte împuşcături şi nişte fentări ale gloanţelor, mai un Jean Constantin (care dă mereu o savoareee). Poveste faină (treceţi peste logouri din anii 2000 care nu au ce căuta, probleme de sincronizare sunet-imagine, personaje care nu au rost).


MODĂ
A patra ediţie My Grandma's Backyard. La ex-grădina de vară Capitol. Hepi, hepi, gioi, gioi..? Nu a fost loc şi timp de relaxare, lumea se împingea nonstop la mocăciuni!!!!!! Spre deosebire de eventurile anterioare, unde era un neam de echilibru între numărul designerilor proaspeţi de haine şi accesorii, al artiştilor urbani şi al vânzătorilor de vintigiuri, la eventul ăsta am fo copleşită de SH-uri.. (na, se leagă de conceptul târgului, dar, futui, vorba DB! :))