Cu ce ramanem din 2009?

| |
Anul asta ne-a adus vesti de cotitura de pe toate fronturile modei: creatie, industrie, retail, marketare, presa, comunicare.

Hai sa punctam momentele-cheie din razboi!

Cele la care ne prinde bine sa gandurim atent, pentru a ne aseza cat mai "corect", in asteptari, 2010le si pentru a intra doar in luptele care chiar conteaza anul viitor [indiferent cu ce "arderi" ale modei ne "ocupam"].




Eu as aminti ca:

Retailerul suedez H&M si-a mutat productia din Romania in Turcia si a lasat goluri de 80% in afacerile a zeci de lohnisti locali. Fabricile multora au ajuns la fiare vechi..

ASDA a lansat cel mai ieftin costum - 22 de euro - din istoria magazinelor de moda.

Brandul auster Escada a fost salvat iar casa de moda haute-couture Lacroix a fost ingropata.

A fost anul social media pentru brandurile de moda: si-au dezvoltat propriile retele sociale, si-au transmis in timp real, online, showurile si au asezat bloggeri influenti in primele randuri ale spectacolelor, privilegiindu-i in fata buyerilor.

15 decembrie a fost zi-record pentru comertul online, cu shopping de peste 900 de milioane de dolari.

September Issue 2009 a marcat finalul unei ere cu cheltuieli abominabile pentru niste pictoriale care cer doar foarte multa buna inspiratie practica.

Chiriile au scazut in malluri si pe arterele principale de shopping din Bucuresti cu pana la 50%!

Lindsay Lohan a ajuns consultant artistic la Ungaro, i-a distrus pozitionarea brandului francez de la prima colectie pe care a instrumentat-o si, chiar daca buyerii i-au desfiintat munca, vedeta newyorkeza e inca stapana pe job.

Am sarbatorit 20 de ani de la Revolutie cu amintirea puloverului rosu al lui Petre Roman..


VOUA CE VI SE PARE RELEVANT CA INDICIU?

2 reactii:

serban spunea...

As spune un singur lucru, pe care tu insati l-ai pomenit la vremea respectiva: anul acesta, pe fatada magazinului Unirea au aparut primele "goluri" intre sutele de metri patrati de panza publicitara.

Paula NEGREA spunea...

Bine punctat, multumesc! Mai nimeni din moda n-a mai risipit pe OOH, evenimentele in-store si marketingul experiential au fo la mare cautare pentru ROI-ul :) lui 2009.