Ieri vă scriam că H&M vine în România. Azi a scris şi presa online cum că sosirea ar fi oficială, dintr-un raport al companiei suedeze. Dar fără să ne dea linkul. Nu cumva să parcurgem şi noi, internauţii, raportul, nu...
De dimineaţă, presa online de business se scălda în speculaţii, întrebându-se boem în ce mall bucureştean vor deschide, oare, suedezii prima dată?
Cert e că un singur jurnalist român (unul) le-a scris oficialilor suedezi, care au confirmat, după-amiază, că prima deschidere va fi într-un centru comercial din vestul Capitalei.
Seara a adus cea mai de bun simţ şi oportună comunicare, de la o agenţie jos pălăria, care se îngrijeşte de "ieşirile" Băneasa Shopping City. Jurnaliştii erau anunţaţi că H&M deschide şi în mallul din nord, în primăvara lui 2011.
Mai că aş paria că informaţia asta nu-i încă pe toate site-urile de ştiri, chiar dacă a fost dată "la nas". În schimb, la ora asta pot citi pe un site ce-mi va cere bani, în curând, ca să-i accesez conţinutul, despre o aiureală cu H&M în Bangladesh...
Păi, dragă presă online, de business sau nu, pentru ce naiba să te mai citesc?
Eu nu-nţeleg cum nu poţi să vezi dincolo de o ştire pe care o tot draft-uieşti de doi ani... Aşa că mai bine mă prind eu cu cititorii mei aleşi la discuţii pe subiectul H&M în România. Şi mă bucur că sunt blogger.
No, deci ce credeţi, dragii mei:
Dacă vine H&M, cu piesele lui supertrendy, multe şi de designer, la preţuri-minune, Zara, mult mai scumpă şi cu prea multe "reproduceri" după designeri, cât va pierde?
Oare spaniolii vor reacţiona cumva, strategic, la venirea suedezilor? Deja îşi construiesc un "bloc" la Unirea: pregătesc, chiar lângă Zara, lansarea Bershka, pe două etaje.
Ce şansă mai au brandurile româneşti să intre în mintea românilor, după H&M?
Vom mai avea bani de dat pe haine, oare, anul viitor, după reducerile de salarii şi creşterile la întreţinere?
Cum vom alege să-i cheltuim, cu atâtea nume mari la dispoziţie?
H&M vine. Şi calcă totul în picioare?
la
11:33 p.m.
|
Publicat de
Paula NEGREA
|
Tags:
2010,
brand românesc,
cheltuieli,
comportamentul consumatorului,
H and M,
haine,
luptă,
mall,
românia,
unirea,
zara
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
10 reactii:
Dear Lady,
in Ro e loc sub soare pentru oricine ;)
eu cred ca vor pierde destul de mult, dar poate cu ocazia asta vor mai scadea preturile:)
concurenta asta...
@mila Esti de-un zen incredibil, mami :)
@nookie Eu cred că Zara nu va reactiona nicicum. Ca-i va ignora :))
Zara da mereu ignore. Cred ca (H&M)va fi un brand pe care il vom asimila la fel ca pe celelalte, cu mai multa zarva, ce-i drept...
Paula, I have to. Fac moda si am copil mic :))
p.s. ieri am terminat tiparele pt ss2011 si sunt foarte fericita, ca veni vorba de zen.
Paula, nu vreau sa te provoc, e doar pura curiozitate de profan: de ce e H&M mai ok decat Zara? ma intereseaza la nivel de brand, companie, strategie, productie etc., dar si la nivel de magazin.
La nivel de magazin eu nu vad H&M ca fiind cu nimic deasupra Zara. uite azi intamplator chiar am facut un test. am intrat in ambele. sunt amandoua la strada, cum spui tu ca ar trebui sa fie, aerul conditionat nu functiona in niciunul, sales in ambele, cu haine aruncate in toate partile, gramezi total inestetice de tricouri. Iar aici trebuie sa spun ca H&M era mult mai dezordonat, mai inghesuit, cu lenjeria intima pe jos. H&M - spatiu micut si ingust, in timp ce Zara are un spatiu elegant, aerisit, pe trei etaje. Preturi cam la fel, modele mult mai ok la Zara (desi acest ultim punct e total subiectiv). Ambele pe pietonala comerciala a orasului, la 50m unul de altul.
ce parere ai?
Uite, incerc sa punctez rapid, asa cum le inteleg si simt eu:
-- H&M construieste colaborari uimitoare cu designeri mari; Zara ii copiaza fara jena pe designerii mari
-- H&M se straduieste sa ofere, deci, creatie superdorita la preturi superaccesibile si nu-si da aere - ramane un retailer de masa; Zara ofera numai copii, la preturi mari, si are aere, mai ales in Romania: profita de perceptia gresit-intiparita cum ca ar fi premium, de lipsa de educatie si lacomia romanului, de fapt, si cere bani dezvoltatorilor ca sa intre in anumite proiecte - in orice mall din Ro, te asigur, Inditex nu plateste cheltuielile de intretinere pentru niciun magazin din portofoliu
-- H&M e foarte atent la comunitate, constant are campanii sociale si vitrine cu mesaj asemenea; Zara nu comunica nimic, eu chiar nu pot sa inteleg cum naiba il simt romanii asa de prietenos pe brandul asta si de unde-i dau atata credit...
No, pe scurt :)
Mersi! voi arunca un ochi mai atent asupra lor :)
mai, daca imi amintesc bine, H&M produce in Romania. depinde daca va alege sa reglementeze preturile in functie de productia de aici sau afce ca IKEA - productia romaneasca o exporta si in Romania aduc marfa produsa in afara.
ma rog, mai tine si de tva-ul in crestere si asa mai departe.
pana la urma aspectul financiar nu e asa interesant, ca oricum am analiza, tot prost va fi.
ce m-ar interesa in schimb ar fi daca printre colaborarile cu designeri ar fi incluse si niste colaborari cu deisgneri romani ? :)
@ioana: sunt de urmarit, in paralel, dada :)
@sasha: H&M si-a retras productia in Turcia, anul trecut -- http://ladylook.blogspot.com/2009/12/cu-ce-ramanem-din-2009.html
Zara produce, inca, masiv in Romania si functioneaza dupa logica pe care ai explicat-o, sigur.
Nu cred ca H&M va fi intr-atat de customizat pe o piata care il ridica in slavi oricum ar veni, numai sa vina. Ar fi prea fain si anti-business... Poate, daca ma iau de consultant, hmm :D
Ce-am reusit sa fac, apropou de dorinta ta: am starnit spre convins la Reserved :) http://ladylook.blogspot.com/2009/08/un-pont-pentru-designeri.html
Ramane sa vedem cum se lasa prin 2011-2012, polonezii LPP sunt rezervati in investitii si avant creativ, acum.
P.S. Un pic de haz de necaz: cu toata jalea asta financiara din Ro, pana ne-om trezi din letargie, in 2012, vine sfarsitul lumii, cica =))
Trimiteți un comentariu