PROSTITUTIA luxului?

| |
"Luxul se muta la mall" citeam eu intr-o publicatie respectabila de biznis din RO acum ceva vreme. Era titlul trantit irevocabil pe un material redactat, poate din mare graba, poate din multa lene, poate prea credul [deloc scuzabil, oricum ar fi fo], doar dupa o discutie un pic serioasa cu 1 x sfertdeguru al luxului local.. "Foarte grav", mi-am zis. Sa ma explic:

Sa gestionezi fara greseala un boutique stradal, sa tii la parametrii luxului, sa oferi o inedita experienta de shopping si sa reusesti sa duci profitabil o afacere in industria asta, acum… ei bine, toate astea reprezinta cel mai greul, dar corectul; un mix excelent de risc, straduinta si tact.
Vremea expansiunii cu orice pret e muult departe, asa ca 2009 ar trebui sa fie tocmai despre gasirea acestui mix-minune, nu despre plasarea lacoma a unui brand exclusivist intr-un mall, pentru a testa "piata", ruinandu-i un-doi pozitionarea [c-asa-i in RO..] servindu-l pe tava ghiulosilor si pitipoancelor.. CEEA CE-MI SEAMANA A PROSTITUTIE si ceea ce e foarte grav, asa cum imi ziceam eu dupa slalomul prin materialul amintit..


Uite cum m-am suparat rau si-am stat luna asta nitel de vorba cu 3 x sfertdeguru din industria luxului despre "moralul" afacerilor pe care le gestioneaza local. Ca sa fiu eu impacata (jurnalistic) ca EL, LUXUL, nu se prostitueaza, domnule, NU! Din trei surse, nah!* :)

Madison nu va ajunge niciodata in centrele comerciale romanesti, departe de nivelul Bal Harbour – Florida, care are intr-adevar ceva de-a face cu luxul, mi-a explicat Madleine Florescu, proprietara primei parfumerii de lux din Romania, deschisa in 2007, adapostind branduri ca Annick Goutal, Clive Christian, Creed, Ineke San Francisco, Claus Porto, Comme des Garcons, Carthusia, Miller Harris, Nasomatto, Costume National. “Luxul inseamna exclusivitate, ori cum poti asigura acesta dimensiune a intimitatii intr-un mall?”, a punctat ea.

Helvetansa intr-un centru comercial? E in afara oricarei discutii. Luxul merita spatii dedicate”, mi-a marturisit directorul companiei al carei portofoliu include branduri ca Piaget, Audemars Piguet, Cartier, Gerald Genta, Daniel Roth, Ferrari, Chaumet, Baume&Mercier, Hermes. Liderul local in distributia de ceasuri elvetiene de lux “straluceste” de luna asta in noul boutique de 250 de metri patrati de pe Calea Victoriei, o artera care va iesi curand din depresie, ascultati aici! [*sa ne gandim, mai ales, si la deschiderea minunatului Grand Hotel Continental cu bijuterie Micri Gold (Chopard si Bvlgari) in galerie]. Adrian Stoican mi-a explicat "miscarea de sfidare", cum ii spun multi, ca pe cel mai natural pas de a expune piese de lux acolo unde clientii premium chiar se asteapta sa le gaseasca; si iata ca vanzarile de 24.000 de euro in primele trei zile de la deschidere i-au incurajat si confirmat asteptarile.

In 2007, Romania si Ungaria si-au impartit primul loc pentru vanzarile Furla in Europa de sud-est. Strategia locala pare sa fi fost, astfel, in 2008, de expansiune cu orice pret; dovada, decizia dublarii locatiei initiale de pe Calea Victoriei. In 2009, putem vedea insa Furla intr-un boutique restrans, totusi sic, tot pe Calea Victoriei, acesta ramanand ingredientul de baza pentru reputatia locala a faimoasei marci italiene de marochinarie dupa relocare. “Furla trebuia sa fie pe Victoriei. Clientii nostri sunt obisnuiti sa ne gaseasca aici, unii vin special in aceasta zona sa cumpere de la noi. Acum, distributia si experienta de shopping devin cruciale pentru succesul afacerii. Nu as fi oricum de acord cu parasirea zonei de shopping de lux in favoarea unei aglomerari de shopping; pentru un brand de lux, sa inchizi pe Victoriei ca sa deschizi intr-un mall e o greseala”, a recunoscut Anca Puiu.


* Curand, Moschino si Hermes, doo mari placeri, deschid in RO. High-street boutiques, afcors!