the LABOUR behind the LABEL

| |
Cu excesul de Photoshop, cu prezenta neconventionala online si cu glamourul vedetelor care le "imbraca", brandurile high-street reusesc sa-si "cumpere" usor consumatorii.

Putini dintre acestia isi mai pun intrebari legat de ceea ce e dincolo de perfectiunea livrata, ca sa afle cat de putred e, de fapt, uneori, "miezul" unui business.

Raportul organizatiei Labour behind the Label, recent eliberat in Marea Britanie, demonstreaza ca multe dintre brandurile de moda inca isi exploateaza muncitorii din productie, platindu-i sub limita de subzistenta...




Organizatia condamna vehement lipsa implementarii unor programe sustenabile de responsabilitate sociala, in 2009, astfel incat muncitorii din tari ca Bangladesh, Thailanda, India, China, Sri Lanka sa-si poata hrani, imbraca si educa familiile dintr-un salariu decent.

Prin evaluarea salariilor muncitorilor din productia mai multor branduri high-street, Labour behind the Label a dezvaluit un adevar scandalos: acestia nu castiga, in medie, mai mult de doi dolari pe zi, fiind sclavii unei industrii care valoreaza peste 36 de miliarde de lire numai in Marea Britanie.

Levi Strauss, Sainsbury's si Arcadia (Topshop) sunt in fruntea listei companiilor condamnate pentru exploatarea muncitorilor asiatici.

Next, Gap si Marks&Spencer par sa fie retailerii care au lansat idei de ridicare a nivelului de trai in tarile producatoare, in primul rand prin cresterea salariilor -- o masura-cheie pentru un 2011 in care nu va mai conta doar "machiajul" brandurilor in decizia consumatorului!