Romantzele lui 2009

| |
Mie-mi place sa scriu despre moda.

V-ati prins voi: nu [neaparat] despre cum sa asortezi niste colanti paietati la un sacou cu umeri de scos ochii, niste louboutini de 18 si o pereche de ochelari Minnie Mouse, chiar si la o casa in panta, ci [neaparat] despre productia, distributia, marketarea modei si [mai ales] despre FENTELE ei; ca sa nu mai cadem noi, consumatorii, asa usor VICTIME..

Anul asta m-am vazut cu atatia oameni din moda locala (industrie, retail, media), ca mi-ar fi fo ciuda sa nu-l "punctez", din cand in cand, cu niste analize si niste previziuni.

Mi-au mancat zilele, in criza, niste romantze de industrie: Relatia cu Germania (Suntem sau nu expusi?), Relatia cu Franta (Nevoia serviciilor 360) si Relatia cu Italia (Pe minus sau pe fuga).

Imi mananca noptile, tot in criza.. niste romantze de retail, pe care am inceput sa le pove de curand, pentru sectiunea-minune Fashion&Business pe care o "patronez", hehe. PALARIA suna asa:

Cine, cui i-a tinut calea. Cine, cui i-a cedat trecerea. Cine a plusat si cine a bagat capul in nisip. Cine a dansat, pana la urma, cel mai bine tangoul de criza.




Partea I, de vinerea asta, tzipa despre PRETURI POLITICOASE CARE AR MAI SALVA si despre:

- cum s-a aplicat o "corectie" de 35% retailului ce prea explodase si-am ajuns de unde-am plecat (2006)

- cum "s-a dat cu flit" studiilor intr-o piata care functioneaza dupa o logica morometziana

- cum moda "a facut", totusi, cultura la cheltuieli pe "cap" de roman si-n 2009

- cum i-a imbarligat mirajul Fun&Profit pe unii comercianti, de-au lasat Plaza pentru AFI

- cum in recesiune n-a fo nicidecum vreme de cumintenie, ci de bataie pe anticiparea produselor pe care consumatorii mai sunt, de fapt, dispusi sa-si cheltuiasca banii si, mai ales, pe cele mai rentabile spatii

- cum romanii au asteptat promotiile tot timpul anului ca sa cumpere ceva, recurgand la "expectativa" pentru a-si face, in sfarsit, dreptate!


Partea a II-a va tzipa despre cum H&M isi strange toate datele ca sa cucereasca piata locala si, ohooo, cate altele, fiti pe faza vinerea viitoare!