ză SEPTEMBĂR işiu

| |
Vestea falimentului ESCADA vine la puţin timp după vestea falimentului Lacroix şi cea a plasării sub administrarea creditorilor a holdingului IT, proprietarul brandului milanez Gianfranco Ferre. Escada vindea 90% în afara Germaniei (!?), aşa că i-a fost de ajuns să-şi piardă cele două pieţe-cheie, SUA şi Rusia..


Că ejti prin sat sau prin oraş, pe stradă, la muncă sau în discotecă, vezi Nike (original ori fake), brandul “dă suflet” al românilor.. Pare-se că, pentru ELMEC România, brandul sportswear e ancora ce face jumătate din afaceri, după cum mi-a mărturisit Mălina Soare, directorul de marketing. Pare-se şi că stabilitatea dintr-o jumătate de business îi permite retailerului să facă în ciudă crizei, investind în împrospătarea şi creşterea celeilalte jumătăţi de business, divizia de branduri fashion.

Elmec tocmai a deschis trei noi magazine la mare, îşi negociază spaţiile în toate marile centre comerciale în dezvoltare, pregăteşte lansarea a trei mărci americane (Kitson LA, Joy Rich, Traffic People) în galeriile Famous Brands şi “coace” un proiect de 12.000 mp chiar în centrul Capitalei. Bravos, stimabililor!


Ramona Stănciulescu, CEO RAFAR, anticipează o scădere de 30-40% a pieţei în anul de criză, ceea ce nu o împiedică să investească, mai ales acum, în vremea în care mulţi actori cuminţi din retailul de modă cedează trecerea.

Pentru divizia de modă a RTC, marea provocare a lui 2009 pare a fi anticiparea produselor şi brandurilor pe care consumatorii români mai sunt dispuşi să-şi cheltuiască banii. O consolidarea corectă în 2008-2009-2010 nu poate decât creşte valoarea diviziei la eventuala ei înstrăinare din 2011-2012, anunţată de Octavian Radu, proprietarul RTC, care îşi pregăteşte încet-încet ieşirea din grup…


2009 e, pentru unii lohnişti, din comoditate, anul adâncirii în anonimat.. Pentru unii producători români cu brand propriu, prin propunerile corecte de design şi prin plasarea corectă în piaţa de retail, 2009 e o foarte bună şansă de a ieşi în faţă!

Cristina Nichita a făcut analize „la sânge” pentru a înţelege „corectul” în recesiune. Mi-a pove următoarele pe brandul NICHI: româncele caută în 2009, mai mult ca oricând, piese asortabile la cât mai multe ţinute; cum spaţiile rentabile sunt acum cel mai uşor de găsit, relocările sunt cele mai oportune.