anul SOCIAL MEDIA pentru MODA

| |
N-as zice ca e spectaculos sa te intorci la "basics" in 2009 folosindu-te, afcors, de cel mai comod mediu pentru consumatorii tai ca sa le fii acum in gratii. Sa fiu limpede, prin basics inteleg "Build up relationships! Relationships are the currency required to prosper!"

As zice ca e spectaculos cand MODA, ca e mass-market, ca e premium, se combina cu SOCIAL MEDIA si-i ies minuni care o tin, in recesiune, mai "in viata" decat oricand [prin loializare si, implicit, prin salvarea vanzarilor].

Pentru a-i fi consumatorului cat mai la indemana si pentru a-i oferi si o experienta mai puternica de brand sau pentru a face zgomot online cand nu-si mai permit decat sa taca offline, unii retaileri de moda si-au construit in 2009 chiar propriile retele sociale [The Art of The Trench – Burberry] sau si-au gandit propriile advergames; altii au incheiat parteneriate cu site-uri de outfit-building sau sharing; altii au mizat pe blog-reviews [Garance Dore, Scott Schuman, Tommy Ton si Bryan Boy, in primul rand la showul D&G din Milano, in conditii de live blogging, privilegiati fata de buyerii de la Neiman Marcus sau Saks Fifth Avenue].

De teama unei eventuale ruinari a pozitionarii exclusiviste, unele branduri de moda de lux au ales, totusi, sa nu se scalde in apele adanci ale social media. Universitatea din New York (NYU) a eliberat in septembrie primul top al competentei digitale a brandurilor de lux, dupa evaluarea si ierarhizarea a 109 companii pe criterii de interactivitate, comert online, trafic, utilizare a media sociale.

La categoria FASHION, Louis Vuitton [care tocmai si-a prezentat pe Facebook, in premiera, colectia SS 10] si Ralph Lauren ocupa primele locuri in acest clasament (singurele din top 10), Prada fiind unul dintre brandurile dur criticate de evaluatori: "Daca nu se aduna online, va iesi curand din gratiile consumatorilor", crede profesorul Galloway.




Motoarele de cautare raman ancora traficului. Traficul este cel mai evident si masurabil efect si in cazul prezentei brandurilor in social media. Profesorul Galloway de la NYU spune ca o strategie atenta de optimizare a prezentei in retele sociale poate aduce pana la o treime din trafic unui site de brand.

Dincolo de trafic, feedbackul strans prin monitorizarea a ceea ce spun consumatorii despre brand [ca intre prieteni] ramane cel mai pretios efect; alaturi de posibilitatea raspandirii rapide a tendintelor si a proclamarii must-have-urilor, cea a povestilor despre inspiratie si creatie dincolo de zidurile oficiale, de construire, pana la urma, a unui climat de incredere intr-o altfel de comunitate..

Vezi Urban Outfitters, American Apparel, Topshop, Ralph Lauren, Gucci, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Sears, Wet Seal, Juicy -- pe Fashion&Beauty, afcors :)

2 reactii:

Anonim spunea...

Construirea comunitatilor online. :)
Misto subiectul pentru unul care vegheaza (mai nou) la cum se construieste o comunitate de viitori absolventi.

Nice!

Paula NEGREA spunea...

Este, chiar este. Cu tot cu minuni afiliate! Daca ar pricepe si designerii ori retailerii locali..

Nu stiu daca ti-am pove, dar Sprider, de ex, e pe Twitter, cu sfaturi de cool outfit-building :)