2010 va fi despre o noua ordine, dincolo de impuls: una stabilita prin alegerile excesiv de rationale ale consumatorului, care va cauta un "De Ce?" peste tot.
Un consumator care nu va mai cumpara pentru ca un jingle l-a agatat, nici pentru ca un pret mare justifica, fara tagada, calitatea, nici pentru ca o vedeta, deseori cu gusturi indoielnice, e ambasadorul unui brand. Cei mai multi shopperi vor actiona curiosi, chiar revoltati si nemultumiti, facand bine socoteala in ’10, afcors.
Potrivit unei analize eliberate de Business Week, americanii vor fi convinsi, post-criza, de fapte, nu de emotii, de valoare, nu de preturi „umflate”, de atentia brandurilor pentru siguranta lor si de grija acestora pentru mediul inconjurator.
De acum, deja, 60% dintre americani citesc review-uri inainte sa isi cumpere un aspirator, 40% rasfoiesc cronicile inainte sa mearga la film, 1 din 4 isi pune intrebari chiar si inainte sa aleaga un sampon iar pentru trei sferturi dintre ei e important ca produsele sa fie „verzi”.
Cat despre noua ordine a modei: consumatorii "de criza" au ajuns sa conteste valoarea brandurilor de designer si pare ca si analistii modei li se alatura in 2010 in contestarea preturilor ridicole, potrivit unui sondaj Financial Times.
Multi designeri au practicat, de nevoie, reduceri de pana la 90% in recesiune, ruinandu-si pozitionarea. Doar "cunoscatorii" s-au salvat, mutand focusul, in 2009, pe linii gandite ca foarte accesibile - Don’t miss the Marc, Versus.
Poate cea mai relevanta pentru noua ordine e intinderea stapanirii consumatorului chiar in zona creatiei. 2010 va fi tocmai despre un consumator care nu se va limita la a transmite feedback prietenos brandurilor de moda, pe colectii, in retelele sociale, ci care-si va dori sa creeze, cu girul comunitatii – de urmarit Beta Fashion, sub deviza Your designs, Your style, Your Label.
Apropo de noua ordine: ce-ati spune si de "pensionarea" Annei Wintour, tot la cererea consumatorilor-stapani ai Bibliei Modei? Se zvoneste ca Vogue USA ar intra in 2010 sub dominatia rusoaicei Aliona Doletskaya...
P.S. Daca se va instaura noua ordine si in Romania lui 2010 si daca putem vorbi si local despre un consumator-stapan?
Romanii traiesc de prea putin timp in cultura brandurilor incat sa-si fi putut educa deja apetitul, sa nu reactioneze extatic la o gherila de SUA anilor ’90 si sa le poata deturna cu nonsalanta strategiile marketerilor..
Cat despre retailerii si respectul lor fata de consumatorul local: zilele trecute, unuia i s-a prabusit tavanul intr-un magazin pe care trebuia sa-l deschida chiar ieri; fusese construit fara suprastructura, din buget de compromis..
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 reactii:
Trimiteți un comentariu