Credeti sau va indoiti?

| |
Ca viata merge 'nainte si fara branduri si ca lumea aia, reala, functioneaza pentru ca nu brandurile, ci non-brandurile fac lucrurile sa mearga.




Eu zic BA! Pentru ca am ajuns sa povestim presarand sintagme branduite pe 'ici, pe 'colo, ca sa mai animam spiritele sau ca sa-i dam gust blabla-ului; ca sa facem lucrurile sa mearga, de fapt! Un pic de DOVADA: Ea avea putin zuzu in ea. El era genul "imposibilul e o nimica toata". Eram precisaa! Un LOVE STORY tare ghidus, chiar "de consum" ;)


Voi cu ce sloganuri publicitare "aruncati" prin gospodarie? :) Magnetizati de-un slogan, va "prinde" si brandul-lui-mama LA RAFT?

10 reactii:

Claudiu C spunea...

Servus,

In primul rand, foarte tare imaginea cu 'brendurile' prezentate (pe aia cu adidos nu o stiam...in schimb am vazut Abibas prin Bucuresti:) ). Din punctul meu de vedere, brandurile internationale nu prnd inca la noi (desi parca incepe sa se infiripe ceva). Cred ca din doua motive:
- Preturi destul de piperate pentru publicul consumator.
- O oarecare incultura in ceea ce priveste consumatorul. Spre exemplu, multi prefera sa cedeze calitatea in favoarea accesibilitatii (deci tot la pret ne intoarcem).
Ca sa fiu cinstit parerea mea este ca unele branduri prezente in Romania nici nu ofera cea mai buna calitate. Eu unul sunt fan Adidas si Nike. Sincer m-au cam dezamagit. In ultimele 6 luni am investit peste 1000 RON in incaltaminte ce m-au tinut la fel de mult ca unele din Obor (le-am incercat si pe alea) si nu au fost multe...3 perechi de adidasi.
Un brand ce cred ca are succes la noi este AVON. Lucrez la ei si pot sa vad prezenta Avon pe glob. Iti spun doar ca Romania este a doua tara Avon dupa Turcia dintre toate tarile in care Avon exista. Cauza? Preturi mai accesibile, e drept calitate mai scazuta si un marketing si PR foarte tare (comparativ cu concurenta).

Acuma sper ca nu te-am obosit prea rau:)...am dat doar cu parerea:)

Numai bine

Claudiu C.

Paula NEGREA spunea...

Avon? Eram precisaaaaaaaaa :) [eu continuu sa cred ca sloganurile astea delicioase ale unor branduri asa impact au in viata noastra gospodareasca..]

Preturile mari se justifica prin adaosul mare pe care-l testeaza francizorii si distribuitorii [ff rar grupurile de moda intra direct cu biznisul in RO] pe un consumator care habar n-are cum sa fie STAPANUL brandurilor.. pfff

Gagi-manager de la Avon RO a fo sooperavansata, pleaca la NY, asa-i? ;)

Pe tine te-a convins Avon, inteleg [macar statistic, daca nu si emotional]. Ma bucur ca esti multu de compania ta, multumirea asta face minuni la pofta de munca! Felicitari!

Claudiu C. spunea...

Statistic m-a convins 100%. Cifrele nu mint si nu sunt asemenea sondajelor de opinie comandate de parlamentari. Sunt rezultatul vanzarilor din toate tarile Avon (ce sunt cam 100 la numar)
Emotional m-a convins colectivul cu care lucrez ce nu pot zice decat ca este SUPER. O atmosfera de lucru excelenta cel putin in departamentul in care lucrez (IT)...unde suntem numai baieti:D...deci iti cam poti imagina atmofera;)
In linii mari sunt multumit de acest brand ce reprezinta si locul meu de munca. Ce iti pot spune pozitiv este ca aici intr-adevar in Avon exista oameni ce depun 100% devotament si energie pentru reprezentant si, implicit, pentru bussines.

Numai bine!!!

Şerban spunea...

Pai sa privim un pic ce se intampla in lume. Hummer e cumparat de chinezi, nu? Mai aici, la noi, Tractorul Brasov nu mai exista - va fi cartierul nu stiu cum, al lui Flavus Invest parca. In schimb Roman face tractoarele pe care le facea Tractorul si le vinde, culmea, in Egipt. La doi pasi, la Rasnov, chinezii fac tractoare chinezesti pe care le vand in Romania.

Am vazut un film mai demult, cu niste americani si rusi care reparau o statie spatiala. Si se incurca ei la niste butoane, la niste cabluri, si incep sa se certe care sunt mai bune, alea americane sau alea rusesti. Cearta dureaza pana cand unul dintre ei isi da seama ca pe toate piesele scria Made in China.

Asta e viitorul brandurilor. Peste cateva decenii, brandurilor vor deveni ceea ce inseamna azi titlurile de noblete. Pompoase, batoase, simpatice asa in felul lor, dar invechite.

Ludmila Corlateanu spunea...

mie una-mi place vorba cu "prietenii stiu de ce".. are ceva kinki.. mai ales ca daca-mi aduc aminte un barbat ii da din ochi altui barbat.. cu siguranta nu era vorba de-o bere..

Paula NEGREA spunea...

@serbanmedia: M-ai atins foarte bine cu exemplele.. Power to you! ;) www.youtube.com/watch?v=Op8BwXJCZ2c

Paula NEGREA spunea...

@LudmilaCorlateanu: Era un fel de "Prepare to want one" [Hyundai], din priviri ;)

Alex spunea...

Oamenii simt nevoia sa asocieze cu un brand experienta proprie pe care o au cu un servici sau produs. (ex: cu ce companie am zburat saptamana trecuta ca a fost tare fain, de acum zbor numai cu astia) "brand experience"

Pe langa experienta personala cu un brand mai este si advertising-ul unui brand (reclame, review-uri) care creeaza "brand image-ul" adica toate asteptarile si informatiile asociate cu un produs sau servici (ex: detergentul nostru face ce nici un altul nu poate: scoate petele de ruj de pe gulerul camasilor) :)

Un "Brand management" bun sustinut de o campanie de advertising reusita poate convinge consumatorii sa plateasca preturi foarte mari pe produse care costa foarte putin sa le produci.

Un brand de success le ofera oamenilor anumite garantii cel putin teoretic.

Brandurile au o identitate, o imagine ("how the brand owner wants the consumer to perceive the brand") care este sensibila la felul in care consumatorii o percep. Lucrurile pot sa mearga mai departe pana la "iconic brands" si "attitude branding" care vor sa contribuie la identitatea consumatorului sau la modul sau de a se exprima. Unele branduri au o identitate atat de puternica incat devin "iconic brands" (ex. Apple, Nike) Probabil ca se rezuma la una din intrebarile: Ce vor consumatorii? sau Cum sa-i pacalim pe astia?

Cum ar fi o lume fara branduri? Cred ca ciudata. Cum am mai putea diferentia produsele si serviciile avand in vedere ca brandurile ne ofera informatii despre ele. Numai cand auzim numele unui brand deja il asociem cu pret, calitate, scandaluri... Unii cred ca ar suferi profund sa nu mai existe Apple sau Nike. :)

Cred ca singurul slogan cu care magnetizez constient e "scump doamna, scump, dincolo era mai ieftin" :))

Paula NEGREA spunea...

@lix: Faina argumentare. De insider?