Sa n-ai teama, consumatorule!

| |
"Lobbying for a truly consumer caring fashion retail environment", ihim!


De vreo trei ani tot fac reviews de magazine de moda si ma tot marai la manageri pentru ca le iese, mai mereu, de angoasa pentru client.

In prea putine magazine ai loc de-ntors in cabina. In si mai putine, un insotitor de shopping se poate recrea pe o canapea. In unele trebuie sa te descurci cu lumina ramasa rest de la becurile arse, care iti arata negru in loc de bleumarin. In mai toate, consilierul numa' de ajutor nu e...

Eu le tot dau retailerilor romani sugestii de mai-bine si marturisesc ca ma astept sa le si ia, istet, in seama. Doar vor sa-i transmita si ei consumatorului un occidental "Sa n-ai teama!". Doar vor ca acesta sa li se intoarca mereu in magazin pentru un shopping terapie, nu?





Daca pana acum m-am legat doar de offlineri, de-acum ma "iau" si de onlineri, pazea! Ei si-or fi numarand bine retururile la imbracaminte din cauza nepotrivirii masurilor? S-or fi gandind bine si la cati clienti pierd zilnic din cauza sperietilor apropou de marimi?

Dar de Fits Me or fi auzit? Ca i-as indemna sa-l foloseasca!

Online, in lipsa de pipaiala si de luarea in posesie a hainelor, shopperul se macina si se teme. De nepotrivirea marimilor lui cu cele standard, afcors.

Teama asta ar fi, insa, foarte simplu de gestionat, in orice magazin, prin cabina virtuala de proba Fits Me, unde un manechin cu masurile internautului - greutate, inaltime, piept, talie, solduri - ar "proba" hainele ochite de acesta. Dupa ce s-ar "vizualiza", shopperul ar putea comanda, astfel, foaaaaaarte impacat produsele.

Bio-robotica, nu gluma!
De grija consumatorului, nu de alta...

6 reactii:

Paula NEGREA spunea...

Eh, doar un exercitiu de grija ;) Multu

Narcisa spunea...

Subscriu la cerintele articolului. Cabina de proba acceptabila ca marime si luminozitate, vanzatori in tema, manechine virtuale... De fapt, despre acestea din urma doream sa imi exprim parerea: Ar fi super bune daca in loc de o marime aleasa din lista (38, 40, 42, sau S, M, L, XL, XXL, etc)ar exista posibilitatea ca cumparatorul sa-si introduca datele personale (si nu doar inaltime + greutate), ci masurile la umeri, piept, talie, sold, lunginea pantalonului. Iar manechinul sa se formeze dupa datele cumparatorului. Cred ca ar avea efect si asupra cumparatorului, vazandu-si imaginea fara complexul de superioritate, dar nici de cel de inferioritate, asa cum e in realitate, asa cum nu vrea sa se vada nici macar in oglinda...

Paula NEGREA spunea...

Important e ca retailerii online sa inceapa sa se gandeasca si la altceva decat ROI, mda... Si sa ajunga si la angoasele consumatorului... Ca idei pentru fericirea lui combinata cu ROI se gasesc!

alina ene spunea...

H&M au cabina virtuala de ceva timp deja, cred ca 2 ani cel putin. Solutia Fitsme, desi ingenioasa, cred ca mai trebuie lucrat la solutia vizuala. oricum ideal ar fi sugestia Narcisei. Eu visez la un showroom personal dotat cu scanner corporal 3D, care sa trimita datele clientului direct la atelier, iar tiparul sa fie executat pe masurile individuale, in mod automat. :D

Paula NEGREA spunea...

E, deci, loc tot de mai bine pe subiect ;)