Cine mai merită să fie pe copertă?

| |
Revistele glossy româneşti luptă anul ăsta. Să fie mai mult despre vieţile şi bugetele cumpărătorilor, să fie mai isteţ scrise, să-şi apropie abonaţii livrând emoţie măiestru împachetată.

Să ajungă în biblioteca "răsfoitorilor" şi nu în coşul lor de gunoi, de fapt, dându-le acestora tot mai multe motive de a le îndrăgi şi păstra.

Pentru mine, coperta e un bun motiv de a ţine o revistă glossy mult şi bine şi de a mă întoarce, într-un moment de răgaz, pe ea. În special dacă personajul e proaspăt descoperit şi, prin povestea lui, relevant pentru imaginea lumii fix la acel moment dat.

Şi-aici ajung la un bai: de vreo cinci ani, pe copertele revistelor de femei "circulă" aceleaşi chipuri şi trupuri.

Pentru că sunt, desigur, imagini ce vând fără mari bătăi de cap la poveste. Nu pentru că sunt personaje ce "mişcă munţii" în vremea lor, de-ar merita să le fie spusă povestea.





Tocmai de asta vă şi întreb cine credeţi că mai merită să fie pe coperta unei reviste în 2010: NAME-urile fără miez sau NO NAME-urile cu miez? Voi pentru cine aţi da banii mai degrabă?

Şi pentru că tot am adus vorba: oare o revistă românească mai are, în vremurile astea, puterea de a face dintr-un NO NAME un NAME?

13 reactii:

jo spunea...

Eu zic ca o sa fie aceleasi fete de care spui tu, over and over again. Pentru ca e cel mai putin riscant. Poate revistele cu target mai inalt si mai curajoase, gen Marie Claire si Tabu sa aiba mai mult curaj sa faca cunoscut un now name cu miez. Eu as da banii pentru un specimen din categoria asta.

Oricum no name-uri fara miez sunt in toate tabloidele si in suplimentele lor, revistele cu target ridicat sunt sceptice cand vine vorba de personaje de genul asta, dovada ca se pierd cand cei care le-au promovat nu le mai dau atentie.

Paula NEGREA spunea...

De pe FACEBOOK>

Suzana Mira

no name-urile cu MIEZ!! evident... dar revista se gandeste sa vanda.

altfel,nu stiu daca ar avea la fel de multi cumparatori.

mai depinde si de "renumele" revistei... daca e una inteligenta, atunci poate ar starni curiozitatea cumparatorilor... :)



Paula Negrea

Poate ar trebui sa mai si riste. Ca tot se schimba paradigma de consum. Sa incerce printul tot mai altceva, usor-usor.

Paula NEGREA spunea...

Tot de pe FACEBOOK

Roxana Rugina

cu-aceeasi intrebare, dar mai cancan am avut niste discutii pe twitter ieri.

cazul era deosebit: ce tre sa fii/ sa faci ca sa ajungi pe coperta Playboy :P

tu ce raspunzi la intrebarea mea in acest context descris de tine?


Paula Negrea

In Playboy, pe care chiar l-am rasfoit de curand, am gasit materiale istet scrise, dar pictoriale foarte putin istet-sexy. Dubios, nu crezi? Sa nu te incite, hmm...

Pai de ce sa-l mai cumperi?

Playboy ar trebui sa fie, in primul rand, despre cautari intense de femei frumoase si foarte asumate, potentate in contexte care mai de care, imprevizibile adica, de la numar la numar.

Or, am asa o senzatie ca s-au cam puturosit domnii de la conducere...

Si-atunci eu zic asa: sa mearga fetele frumoase si foarte asumate, cu tot cu ideea de pictorial, la ei.

Asa cum eu si alte prietene punem la bataie story-uri cu miez ale un NO NAMES, pentru Tabu, Esquire, Marie Claire, asa sa-si puna si fetele astea NO NAME trupul si mintea la bataie!

sasha spunea...

eu merit sa fiu pe coperta :D

cele mai multe reviste trateaza personajele ca subiecte in sine, nu subiectul-topicul in care eventual sa mai apara diverse personaje tocmai pentru a-l pune mai bine in evidenta (pe el subiectul).

ceea ce determina in timp o goana dupa "nume marcante", fie ca-s reale, fie ca le inventezi ad-hoc folosind inaintea lor cuvinte precum "celebra", "faimosul" etc.
si o lipsa de subiecte reale sau interesante.


cel putin asta e motivul [entru care prefer magazinele culturale si programele tvr :D...

Paula NEGREA spunea...

@sasha Uite-un cado, tananana http://www.facebook.com/photo.php?pid=4442679&id=162351707629

Plus Esquire de vara, a carui coperta e in post. Pentru ca, again, a dat sansa unui subiect.

Ioana spunea...

Coperta unei reviste glossy e un subiect interesant pentru ca, desi in mod clar are rolul ei, sunt convinsa ca sunt oameni, ca si mine, care nu ii dau atentie. Eu nu imi amintesc sa fi cumparat vreodata o revista glossy pentru coperta. Iar daca ar fi ca vreuna sa ajunga in biblioteca mea, cu siguranta nu ar fi datorita copertii. Cred ca e vorba de obisnuinta, atata timp cat se incadreaza in limitele asteptarilor nu are impact nici pozitiv, nici negativ. Ma astept sa vad o faţă draguta pe coperta, cunoscuta sau necunoscuta, depinde de profilul revistei. Nu am avut surprize pana acum, iar revista o cumpar tot pentru ca stiu eu ca imi place continutul.

In mod ciudat (sau nu) coperta joaca un rol mai important pentru mine in cazul publicatiilor de alt gen, precum Time sau NewsWeek. Dar asta e alta discutie.

Cat despre puterea de a face un Name dintr-un No-Name, nu cred ca o revista glossy (cel putin la noi) a avut-o vreodata. Poate cel mult sa scoata la lumina un No-Name, care, daca intr-adevar are substanta, sa fie mai apoi preluat si de alte medii.

(am putea spune si ca acest concept de Name vs. No-Name este extrem de relativ. poate fi Name la modul general, in ideea ca a auzit tot poporul de el, gen Mihaela Radulescu, sau poate fi Name - foarte solid si bine meritat - intr-un anumit domeniu, dar care se adreseaza numai unei anumite categorii, gen Angela Gheorghiu.)

((iar am scris povesti, scuza-ma :P))

sasha spunea...

@ Paula - da, am vazut coperta, stiu si revista.

DOR a inceput cu un target exclusivist si cu lumea bloggerilor, care in sine trateaza subiecte, mai putin personaje.
Pana acum cel putin le cunoasteam déjà subiectele din spate, mai mult sau mai putin in detaliu intr-adevar.
Le stiu pe Iulia Rugina, Ana Agopian, stiu despre marci precum Fredo & Pijin, Topoloveni, Fundatia Calea Victoriei etc – cum au inceput si cum au continuat.

Nu cred insa ca cei care apar acum in DOR devin peste noapte celebri. CRed ca au déjà o doza de popularitate si de-asta apar acolo.
Iar pe cei care n-au, nuu cred ca oamenii il vor opri pe strada si spune « hei, tu esti cel care… »
Mai degraba vor istorisi intre prieteni cu « am auzit odata despre un barbat care a murit de dor. S-a prapadit asa pur si simplu »


Cand accentul e pus pe subiect => cititorii retin povestea
Cand accentul e pus pe personaj => cititorii retin personajul.

Paula NEGREA spunea...

@jo @suzana Deci asteptarile voastre sunt doar in legatura cu un brand anume de revista, recunoscut si creditat pentru curajul si rostul istet al experimentelor.

Sincer, chiar ma bucur tare ca aveti asteptari!

Sper ca revistele astea anume sa-si stranga feedbackul din piata (am convingerea ca nu suntem singurele cu asteptari asemenea :)) si, pe baza lor, sa ia decizii tot mai inspirate de coperta!

Paula NEGREA spunea...

@ioana Nu-i baaai, mereu imi face mare placere sa te citesc.

Uneori eu scriu foarte atasat de industria de media sau de cea de moda, fara sa vad multe, poate evidente, iar prin blog imi doresc sa aflu tocmai parerea consumatorului care nu e intim cu ele si sa ajung sa vad ce nu vad, afcors.

Aflu, deci, de la tine, ca ne atasam de-o revista de femei gratie pozitionarii ei - castigata, in timp, prin anumite abordari si tipuri de scriitura. Si ca o cumparam fara sa mai conteze cine-i pe coperta.

Culmea, eu nu mai credeam ca exista loialitate fata de un brand glossy pe piata media, in vremurile astea...

Eh, atunci poate ar fi interesant sa se lucreze brandurile astea la acel "reason to believe" si prin coperta :)

Paula NEGREA spunea...

@sasha Mai e vreme pana ce DOR o sa ajunga sa aiba putere de conversie...

Marele atu al revistei asteia e, insa, ca are un public premium (lideri de opinie in gasca lor, oameni-locomotiva). Poate, deci, reusi sa aiba usor influenta acolo unde merita si conteaza.

Ce-mi place mult la gasca de jurnalisti DOR e ca pornesc de la un NO NAME cu miez care devine NAME (pentru, din nou, un public mic, dar premium) tocmai prin povestea lui cu miez.

Care, prin felul in care e dezvaluita, chiar are darul de a naste alte si alte povesti.

sasha spunea...

apreciez asta, dar ma astept la mai mult.
oricum grafica si pictorialele-s faine

Paula NEGREA spunea...

acuma fac pe rugacioasa: scrie-i lui Cristi Lupsa ce astepti!

fiecare dintre noi, cei pentru care gasca lui chiar construieste cu suflet un altfel de revista, suntem superimportanti.

sasha spunea...

pai m-am exprimat in mod deschis si seren pe facebook :)

http://www.facebook.com/topic.php?uid=162351707629&topic=15253

"Draga Mos Craciun,

Mi-ar placea sa regasesc in DOR:
- mai multe colaje, pentru ca sunt foarte faine;
- mai multe pictoriale, pentru ca si ele sunt foarte faine;
- articole care nu apar online, pe bloguri si siteuri pe care le frecventez in mod normal;
- subiecte pe care nu le discut cu prietenii mei;
- persoane si personaje noi de care nu am mai auzit pana acum, cu povesti profesionale si ideatice de care nu am mai auzit.


Multumesc,
Your deeply beloved and forever a believer - me"

cred in feedback si in importanta lui. am vazut si comentariile facute la noua coperta. de-aici incolo tine si de ei sa preia si extinda intr-o sesiune mai ampla cu cititorii DOR