D'ale LUXULUI

| |

La evenimentul Luxury Days, seniorii i-au lămurit repede pe aspiranţii la un business de lux pe piaţa din România: banii nu se vor mai face uşor pentru că brandurile nu se vor mai vinde singure de acum, preţurile exorbitante nu vor mai avea nicio justificare iar sms-urile de reduceri nu vor mai fi de ajuns ca să entuziasmeze consumatorii.

Din 2009, un business de success cu produse fashion de lux va presupune o grijă anume a managementului faţă de client, experienţe inedite, nemijlocite, ale consumatorilor cu produsele, “senzorialitate” şi nu “reclame făţoase”, după cum a explicat Oliver Petcu, reprezentant al CPP Management Consultants, organizator Luxury Days.

El a dezvăluit că piaţa autohtonă prezintă de ceva timp interes pentru brandurile Gucci, Prada şi Hermes, care şi-au amânat însă deschiderea de magazine monobrand în România pentru 2011, influenţate de comportamentul sinusoidal al consumatorilor români de produse de lux. Consultantul CPP a anunţat totuşi deschiderea magazinelor monobrand Versace şi Valentino în România nu mai târziu de 2010.

Luxury Days a fost şi cel mai potrivit context de business pentru ca David Pilnick, vicepreşedinte al Saks Fifth Avenue Luxury Department Store, să anunţe interesul companiei americane pentru pieţele româneşti şi greceşti. Pilnick este astfel în căutarea unor parteneri care să preia conceptul Saks, sub licenţă, şi să îl adapteze pieţelor locale.