Barbatii au descoperit focul, dar…

| |
...femeile au descoperit cum sa se joace cu el

de Alexandru Negrea*


Cuvintele ii apartin actritei Sarah Jessica Parker, pe care orice femeie a iubit-o sau a detestat-o, cel putin o data in viata. Chiar si eu am avut momente cand am vorbit despre ea, desi celebrul serial, caruia nu-i voi spune numele, nu mi-a placut niciodata la nivel de concept.

As putea spune ca focul e doar unul dintre elementele descoperite de barbati ce au ajuns, mai apoi, obiectul de joaca al femeilor.

Pentru ca femeile asta fac, in general: se joaca si se joaca frumos, dand farmec vietii printr-o sedinta de machiaj la volan, in fata oglinzii retrovizoare, sau printr-un bulgare de zapada aruncat, cu cea mai stangace miscare, fix pe fata unui barbat sobru, fara nici cel mai mic chef de glume reci.





Exista posibilitatea ca ele sa stie, de fapt, sa arunce cu putere, fara sa lase impresia ca isi vor disloca umarul sau cotul, dar barbatul lovit trebuie sa zambeasca, nu sa se enerveze si sa arunce, la randul lui, cu ceva.

Aceasta este dovada experientei in practicarea jocului, o experienta pe care fiecare generatie o imbunatateste si o da mai departe.

In sobrietatea lor, indivizii pentru care a fost inventata expresia “Pentru barbati adevarati”, insotita de imagini cu un om al junglei ce musca dintr-o bucata de carne cruda (un peisaj ce trezeste un strop de adrenalina in corporatistii cocosati de reguli), au inceput sa inteleaga jocul, sa construiasca povesti si sa comunice din ce in ce mai bine.

Un deliciu pentru iubitoarele jocului: o imagine cu barbatul cu sort, ce tine in maini o tava cu friptura frumos ornata, pregatita pentru o noapte speciala, sau cu barbatul cremuit si gelat, cu fularul strans elegant in jurul gatului, cu o floare rosie in mana dreapta si un smartphone conectat la Twitter in mana stanga.

Vremurile se schimba, jocul e mult imbunatatit, dar personajele principale raman intotdeauna ELE. Apar noi accesorii, apar noi modalitati de abordare, dar jocul are acelaşi scop.

Incearca sa iti aduci aminte cand ai intrat in joc ultima data pentru a cuceri o femeie, noua sau veche in viata ta. Pentru ca femeile se pot lasa cucerite zilnic, daca jocul are farmec. Eu am facut-o ieri, iar afirmatia asta va fi valabila si maine.





Pe la 16 ani am facut pe cobaiul pentru cateva tipe cu cativa ani mai mari decat mine. Eram stanjenit de rasetele lor cand nu-mi iesea un compliment sau cand roseam timid in fata unei colege de clasa. Mai tarziu am inteles cat de mult se jucau, de fapt.

Era o regie bine pusa la punct, iar sfaturile lor mergeau la sigur, nu exista indoiala. Pana si greselile pe care le faceam atunci cred ca erau calculate si aveau ca scop amuzamentul mentorilor mei, dar nu vreau sa fiu paranoic; desi o astfel de paranoia e mai mult fascinanta decat daunatoare.

Cineva spunea ca poti cuceri orice femeie daca stapanesti jocul, iar ca sa stapanesti jocul, trebuie sa fi cucerit deja mai mult de jumatate dintre femei. Sa nu crezi, asadar, vreodata, ca barbatii stapanesc lumea... nu, barbatii abia invata sa se joace.



*Negrea e primul dintre bloggerii fruntasi ai tarii caruia i-am vorbit patimas despre responsabilitate ca accesoriu must-have al puterii - puterea din tangoul lui cu miile de cititori zilnici. Si care m-a ascultat bine. La fel cum fac si eu cand el ma invata disciplina online-ului. Deh, doar e iubitul meu de nume.