Fandoselicultura

| |





Magazinul Ummagumma promovează o cultură a fandoselilor. „Sunt haine şi accesorii altfel, nonstandard, care spun o poveste - fuste şarpe, bolerouri tralala, şalvari urbani, pompoane în miez de rochii, înscrisuri aiurea pe pantofi, cercei libelulă”, povesteşte Oana Maria Toma, proprietara buticului din Bucureşti.

Magazinul găzduieşte produse unicat sau de serie mică, creaţii ale designerilor foarte talentaţi, puţin cunoscuţi încă, majoritatea români. Spre deosebire de alte magazine care îşi schimbă marfa o dată cu noul sezon, Ummagumma face o nouă selecţie de haine, accesorii şi designeri în fiecare lună, pentru a nu plictisi publicul.

Prin conceptul pe care îl propune, Oana Toma le ajută pe tinere să se individualizeze. E imposibil ca o tânără să dea de altă participantă la traficul fashionist îmbrăcată cu aceleaşi haine şi să se simtă jenată, pentru că hainele Ummagumma sunt neînseriate.

„Ideea magazinului a fost să aducem mereu fandoseli noi, să lansăm tendinţe. Unul dintre principiile de bază a fost să aducem unicate la preţuri rezonabile, care să nu depăşească preţul produselor de serie, comercializate în alte magazine”, declară proprietara Ummagumma.

La magazinul din Calea Victoriei, tinerele dau banii pe o modă lipsită de clişeele comerciale prezente în orice mall. Oana Toma consideră că publicul magazinului este unul pasionat de modă, dar nu fashion-victim: “Cumpără haine şi accesorii care îi plac, care îl definesc, dar nu cumpără neapărat ce este descris în reviste ca fiind la modă. Nu cumpăra nume mari, inscripţionate cu litere enorme. Cheltuieşte sume corecte”.

Designul interior şi piesele expuse la Ummagumma oferă inspiraţia pentru reinventarea necesară ieşirii în cotidian. Grupul actual de expozanţi e format din Claudia Castrase, Kinga Varga, Florentina Giol, Diana Bobar şi marca pariziană D-T-C la secţiunea haine, Coca Zaboloteanu şi Aiurea Shoes la secţiunea pantofi, Unda la secţiunea genţi şi bijuterii fantezie.

Oana Toma consideră că tinerii sunt tot mai interesaţi de moda noului val de designeri români, creditaţi încet-încet de revistele de specialitate: “Tinerii din România cunosc, apreciază şi poartă modă românească. În plus, încep să-şi rafineze gusturile şi să renunţe treptat la produsele de serie”. Aspectul acesta se simte la nivelul vânzărilor Ummagumma care au întrecut aşteptarile. Astfel că, pentru 2008, proprietara îşi propune o cifră de afaceri de o sută de mii de euro.