Abia acum, dupa patru probe

| |

“Cine e fata asta, Andreea Badala?”
Fata asta e despre tipar creativ! Scolita in atelierele Richard Nicoll, Tata-Naka, Venera Arapu si Maria Lucia Hohan, abia acum pune pe roate un business propriu, abia de acum va impartasi”.

Andreea Badala s-a specializat pe tehnologia tiparelor la London College of Fashion. Maria Lucia Hohan a fost primul designer in atelierul caruia a facut moda in ritm real, de business. La Venera Arapu a prins logica vandabilitatii, iar la Tata-Naka a trecut de proba rabdarii – broderia manuala.

Munca la Richard Nicoll a responsabilizat-o cel mai mult, dupa cum povesteste: din prima zi a croit o salopeta comanda pentru Kylie Minogue. “E o experienta de neegalat. Am lucrat ca ajutor la tipar creativ, ca ajutor de couturier si direct cu Richard. Volumul de munca era imens in perioada saptamanilor modei - un exercitiu excelent de stapanire de sine, mai ales ca modificari si retusuri se fac si la cateva minute inainte de spectacole”.

E pasionata de constructia si deconstructia sacoului, camasii, pantalonului - “foarte ofertante” si de interpretarea broderiei romanesti. “Lucrez traditional majoritatea jachetelor, fara adeziv, numai cu intarituri cusute manual. Piesele arata incomparabil mai bine si sunt cu mult mai durabile”.

Andreea Badala nu urmareste tendintele; crede ca asta ar trebui sa faca designerii doar pentru magazinele high-street. “Evident ca exista directii si ca tendintele influenteaza. Dar important e sa ai o lume a ta pe care sa o destainui”. Astfel ca cei care ii gusta creatiile vad in ele o forma de exprimare dincolo de constrangerile de loc si de timp.

Curand, ea va vinde printre creativii de la Idelier, sperand la conturarea unei comunitati de designeri “fara frica” si, firesc, a unor consumatori de moda mai putin cramponati in “ce se poarta”…