La colecţie nouă, decor nou

| |







Rozalb de Mura Store este casa contemporană şi primitoare a misteriosului baron călător Rozalb: un spaţiu viu, în continuă transformare, reamenajare şi înfrumuseţare”, explică Rita Ferencz, directorul magazinului care se metamorfozează în fiecare sezon.

Store-ul propune o dată cu fiecare colecţie a designerului Olah Gyarfas un nou design de interior care exploatează potenţialul simbolic al creaţiilor lui. E o încercare inedită a echipei Rozalb de a demonta şi reconfigura aşteptările clienţilor în ceea ce priveşte „imaginea” de magazin.

Din 2006, deasupra „forfotei pestriţe a Lipscaniului” după cum spune Rita Ferencz, clienţii magazinului Rozalb de Mura au putut vizita nişte „universuri temporare”, imaginate de grupul Liste Noire, nişte spaţii care să-i facă să gândească relaxat moda.

De la look-ul iniţial, „combinaţie savuroasă de baroc împrospătat cu detalii vag selenare şi rafinament british old style”, s-a trecut la „un bizar fairy tale electro din viitor”, inspirat de muzica trupei suedeze The Knife. Colecţia „A cracked smile and a silent shout” a dat naştere astfel unui spaţiu ambalat în staniol, ce reflecta rozul şi verdele fosforescent al mobilierului şi hainele atârnând pe stendere. Look-ul actual, „magazinul-sufragerie”, se sprijină pe relaţia realitate-halucinaţie, punctată în noua colecţie „Oraşul care nu există”, surprinzând imaginea sufrageriei tradiţionale româneşti şi transformările ocazionate de invazia IKEA.

Rozalb de Mura Store s-a dezvoltat ca o platformă de colaborări inedite între creatori de modă, artişti vizuali, muzicieni şi scriitori, ca o relaţie armonioasă între modă, artă şi societate. Labelul Rozalb de Mura este evident unul avangardist, destinat tinerilor cosmopoliţi, situaţi deasupra trendului general din fiecare sezon, care prin haine nu fac altceva decât să îşi exprime personalitatea: „Clienţii noştri sunt curioşi, fără prea multe complexe, informaţi, creativi, ei susţin designerii locali şi sunt articulaţi şi critici în alegeri”. (R.F.)

Şi pentru că store-ul găzduieşte pe lângă brandul Rozalb de Mura şi creaţiile tinerilor designeri români Carmen Secăreanu şi Kuki Constantinescu, am rugat-o pe Rita Ferencz să ne împărtăşească opinia sa în ceea ce priveşte stadiul de evoluţie al modei autohtone care targetează tinerii: „Cred că există o serie de confecţioneri care au o ofertă dezirabilă pentru tinerii români din marile oraşe. Am observat şi câteva încercări de labeluri în zona denim şi streetwear sau câteva nume care fac afaceri bune în zona mass market, dar mai este clar loc de îmbunătăţiri la originalitate în design şi la branding, dar şi la calitatea producţiei”.

Rita Ferencz spune că tinerii încep să-şi folosească tot mai mult imaginaţia atunci când se îmbracă şi că au de unde alege dintre confecţiile româneşti, tot mai contemporane şi mai diverse, unele aflate chiar în procesul anevoios de dezvoltare de brand.. „Dar publicul trebuie informat în mod constant despre ce se intamplă în moda românească pentru a putea face mai rapid tranziţia spre un sistem real competitiv! Din păcate, în afara câtorva reviste profesioniste, moda şi designerii români sunt prezentaţi la un nivel penibil-superficial în presă”. (R.F.)

Cu ajutorul comunităţii cultural-creative, store-ul Rozalb de Mura a reuşit să educe puţin câte puţin gusturile în materie de modă în Bucureşti, „mai ales că mulţi am fost până nu de mult prizonierii lui strâmt-egal-sexy”.

În viitor, echipa Rozalb se va strădui să facă tot mai incitantă experienţa tinerilor care intră în magazin printr-o serie de evenimente creative. “Suntem foarte interesaţi şi de modul în care publicul din afara capitalei percepe, experimentează şi răspunde propunerii noastre şi avem semnale bune din ţară, dar lucrurile se dezvoltă mai încet, pentru că, fiind vorba de un label de nişă, suntem atenţi la detalii şi am impus un set complex de condiţii potenţialilor retaileri”, concluzionează directorul Rita Ferencz.


6 reactii:

Markus spunea...

Iubesc colectiile lor, pacat ca indiferent ce mi-as lua nu pot sa le port in Bucuresti :P

Zâna Urzicuţă spunea...

Trebuie sa le porti!!!!
De ce sa alimentam si noi viziunea estetica LIMITATA in moda de pe aici?? De ce, de ce, de ce?

Be brave!

Maria Coman spunea...

off topic- ma bucur ca ai ajuns la mine, ceva de moda nu prea voi scrie din franta, ca nisa a fost o dezamagire din punct de vedere shopping. nu se compara cu parisul. iti raspund aici, ca la mine la primul post cu provence e o problema cu comentariile. si imi place blogul tau, probabil ca o sa mai revin

Zâna Urzicuţă spunea...

uelcăm, maria si alecs! va astept des pe aici, am lots ov goodies!!

ed spunea...

一夜情聊天室,一夜情,情色聊天室,情色,美女交友,交友,AIO交友愛情館,AIO,成人交友,愛情公寓,做愛影片,做愛,性愛,微風成人區,微風成人,嘟嘟成人網,成人影片,成人,成人貼圖,18成人,成人圖片區,成人圖片,成人影城,成人小說,成人文章,成人網站,成人論壇,情色貼圖,色情貼圖,色情A片,A片,色情小說,情色小說,情色文學,寄情築園小遊戲, 情色A片,色情影片,AV女優,AV,A漫,免費A片,A片下載

情色,A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,免費A片,A片下載,情色A片,哈啦聊天室,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費視訊聊天,上班族聊天室,080中部人聊天室,視訊聊天室,視訊聊天,成人聊天室,一夜情聊天室,辣妹視訊,情色視訊,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,自拍

A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,AIO交友愛情館,線上A片,免費A片,A片下載,情色A片,微風成人,嘟嘟成人網,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,成人交友,愛情公寓,色情聊天室,情色貼圖,色情,色情影片,做愛,情色,哈啦聊天室,聊天室,UT聊天室,豆豆聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,自拍,性愛

情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,A片,A片,情色,A片,A片,情色,情趣用品,情趣用品,A片,A片,情色,情色

情色視訊,美女視訊,辣妹視訊,視訊聊天室,視訊交友網,免費視訊聊天,視訊交友90739,視訊,免費視訊,情人視訊網,視訊辣妹,影音視訊聊天室,視訊交友,視訊聊天,免費視訊聊天室,成人視訊,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園,080聊天室,080苗栗人聊天室,上班族聊天室,小高聊天室